سئو | SEO چیست و الگوریتم های گوگل برای بررسی سئو سایت ها چه مواردی میباشد؟

seo چیست

بخش آموزش ایبو ؛ در این مقاله قصد دارد شما را با سئو (SEO)  و الگوریتم های آشنا کند. شمارا به مطالعه این آموزش که 2 دقیقه زمان میخواهد دعوت میکنیم.

گوگل برای رتبه بندی و نمایش سایت و محتوا در نتایج جستجوی خود، بر مبنای معیارها و الگوریتم‌هایی که از قبل تعریف شده است برای بررسی سئو سایت عمل می‌کند. از آنجایی که search گوگل ، جزو اولویت های اصلی دارندگان وبسایت های فروشگاهی و خدماتی می باشد ؛ از این رو داشتن سئو مطابق با الگوریتم های گوگل از ارزش بالایی برخوردار می باشد .

همین الگوریتم ها باعث ایجاد شغل ها و تخصص ویژه ای در نویسندگی شده و رعایت این نکات دلیل برتری وبسایت های رقیب نسبت به همدیگر در سرچ های گوگل شده است.

 

این معیار ها شامل الگوریتم‌هایی چون: بررسی رفتار کاربران در سایت، کیفیت محتوا، بک لینک‌ها و… می‌باشد.

معرفی الگوریتم های گوگل برای سئو:

1- الگوریتم تپه (Hilltop)

این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ توسط شرکت گوگل خریداری و توسعه داده شد.

وظیفه این الگوریتم شناسایی و پیدا کردن اسناد مرتبط با یک کلمه کلیدی بود.

در واقع این الگوریتم صفحات و اسنادها را بر اساس جستجوی یافت می‌کرد و ابتدا اسناد مرتبط با موضوع و سپس اسنادی که به آن صفحات لینک داده شده بودند را نمایش می‌داد.

2- گوگل پاندا (Google Panda)

الگوریتم گوگل پاندا در فوریه ۲۰۱۱ توسط گوگل معرفی شد.

گوگل در این الگوریتم با سایت‌ها و محتوای بی‌کیفیت و یا مطالب کپی شده برخورد می‌کند.

در این الگوریتم گوگل برای بهینه سازی و سئو سایت‌ها ۵ مورد زیر را پیشنهاد کرده است:

  1. زمان ماندگاری کاربران در سایت
  2. افزایش گردش کاربران در سایت
  3. کاهش فرار بازدیدکنندگان از سایت
  4. فعالیت در شبکه های اجتماعی
  5. برندسازی اینترنتی

3- گوگل پنگوئن (Google Penguin)

گوگل پنگوئن در سال ۲۰۱۲ به منظور رتبه بندی صفحات توسط گوگل معرفی شد.

وظیفه این الگوریتم برخورد با سایت‌هایی که با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه و افزایش لینک‌ها در سایت قصد بهبود رتبه را داشتند بود.

همچنین گوگل در این الگوریتم روش‌هایی را برای مقابله با لینک‌های اسپم و خرید بک لینک در نظر گرفت.

4- الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)

این الگوریتم در سال ۲۰۱۳ معرفی گردید و باعث بهبود چشم گیر موتورهای جستجوگر در نتایج جستجوی شد.

وظیفه این الگوریتم پیدا کردن و نمایش مرتبط ترین مطلب با کلمه کلیدی جستجو شده بود.

گوگل در این الگوریتم سایت‌هایی را که با افزودن بیش از حد کلمات کلیدی قصد ارتقاع رتبه خود را دارند، برخورد می‌کند.

5- گورخر گوگل (Google Zebra)

الگوریتم گورخر گوگل جهت بررسی و نظارت بر روی فروشگاه های اینترنتی بوجود آمد.

این الگوریتم جهت یک خرید ایمن توسط کاربر طراحی شد و بر اساس معیار های زیر نتایج را رتبه بندی می‌کند:

  • استفاده از پروتکل SSL برای ارتباط ایمن
  • معرفی کالاها با شرح کامل توضیحات و قیمت
  • رعایت حریم خصوصی کاربران توسط سایت و فروشگاه اینترنتی
  • استفاده از درگاه های اینترنتی ایمن و معتبر
  • و…

6- الگوریتم کبوتر (Pigeon)

گوگل در سال 2014 الگوریتم‌ای برای نمایش نتایج خود بر اساس مکان و Location طراحی نمود.

گوگل در این الگوریتم در نتایج نشان داده به کاربران خود، نزدیک ترین کسب و کار اینترنتی را یافته و آن سایت را در نتایج خود به جستجوکننده نشان می‌دهد.

برای مثال اگر شما عبارت رستوران را جستجو کنید، وبسایت نزدیک ترین رستوران برای شما نمایش داده خواهد شد.

برای بهره مندی از این قابلیت کافی است فروشگاه یا کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید.

7- الگوریتم پیج لایوت (Page Layout)

این الگوریتم جهت نجات کاربران از تبلیغات بیش از اندازه سایت ها بوجود آمده است.

گوگل در این الگوریتم با سایت هایی که با تبلیغ های متعدد باعث تجربه بدی توسط کاربر می‌شود به شدت برخورد کرده و آن سایت‌ها را جریمه می‌کند.

8- گوگل رنک برین (Google RankBrain)

گوگل با معرفی الگوریتم رنک برین در سال ۲۰۱۵ توانست باعث بهبود نتایج جستجوهای خود در بین کاربران شود. این موتور توانایی یادگیری بر اساس رفتار های کاربران را دارا می‌باشد.

گوگل با این الگوریتم با استفاده از تجربه کاربران (UX) اقدام به پردازش و آنالیز محتوا کرده و نتایج خود را بر همین اساس طبقه بندی می‌کند.

در حقیقت گوگل با این الگوریتم تمام رفتار های کاربران را در یک سایت تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس معیار های چون: میزان ماندگاری بازدیدکنندگان در سایت، میزان کلیک‌های بازدیدکنندگان، بازگشت کاربران به صفحه بعد از خروج از آن و… اقدام به نمایش مناسب ترین نتایج به کاربران می‌کند.

9- الگوریتم پی دی لون (PayDay Loan)

این الگوریتم با سایت‌هایی که با کلمات کلیدی نامرتبط با محتوای خود قصد جذب کاربران را دارد، برخورد می‌کند.

10- الگوریتم پیج آتوریتی (Page Authority)

گوگل در این الگوریتم با توجه به یکسری معیار ها از جمله بک لینک ها، میزان بازدید و… به سایت و صفحات شما اعتبار می‌دهد و نتایج خود را بر همین اساس دسته بندی می‌کند.

11- گوگل کافئین (Google Caffeine)

این الگوریتم توانایی بروزرسانی سریع فهرست گوگل و جستجوی زنده (Live) را برخوردار می‌باشد.

این الگوریتم باعث بهبود سرعت در ایندکس کردن نتایج و صفحات شده است.

12- گوگل فرد (Google Fred)

این الگوریتم وظیفه بررسی لینک های خروجی صفحات سایت را بر عهده دارد.

گوگل در این الگوریتم صفحاتی که داری محتوای بی‌کیفیت می‌باشند و از لینک های خروجی به سایت های دیگر استفاده می‌کنند را جریمه خواهد کرد.

13- الگوریتم موبایل گدون (Mobilegeddon)

این الگوریتم بررسی سازگاری سایت با دستگاه‌های موبایل رو برعهده دارد.

14- گوگل پارافریسینگ (Google Paraphrasing)

این الگوریتم در سال ۲۰۱۸ جهت نمایش خلاصه محتوا سایت بوجود آمد.

در این الگوریتم محتوای سایت خلاصه شده و به عنوان پاسخ در سوالات کاربران به نمایش در خواهد آمد.

 

امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.

پشتیبانی ایبو به چهار روش زیر فعال بوده و پاسخگوی اعتماد شما همراهان عزیز می باشد:

 

  1. چت پشتیبانی در پایین صفحه
  2. ایجاد تیکت از طریق بخش ارسال پیام در پنل کاربری
  3. شماره تلفن شرکت : 01132250289 ( پاسخگویی از 8 الی 18 در روزهای غیر تعطیل)
  4. ارتباط با پشتیبان اینستاگرامی ایبو ( ” https://www.instagram.com/eboo_group ” )