سه شنبه، 04 اردیبهشت 97 - 02:18

آموزش تبدیل PDF به Word فارسی بدون بهم ریختگی : همه ما در طول دوران دانشجویی و یا کار خود با مشکلی با…

آموزش تبدیل PDF به Word فارسی بدون بهم ریختگی :

همه ما در طول دوران دانشجویی و یا کار خود با مشکلی با عنوان کپی متن از PDF برخورد کرده ایم. بر خلاف فایلهای انگلیسی بعضی از پی دی اف های فارسی قابل کپی و تبدیل به ورد نیستند.

نرم افزارهای ارائه شده اکثرا برای تبدیل PDF های انگلیسی میباشد و بیشتر اوقات برای فایلهای فارسی کاربرد ندارند ( مگر در موارد نادر ). در این پست از طریق معرفی و آموزش سایت ایــبـو روشی مطمئن جهت تبدیل این فایلها بدون کوچکترین خطا و بهم ریختگی را به شما معرفی میکنیم.

در این سایت تبدیل فایل عکس و پی دی اف بصورت مشترک انجام می شود.بدین شکل که حتی تصاویر عکس گرفته شده یا اسکن شده از کتاب چه بصورت عکس و چه بصورت فایل پی دی اف قابل تبدیل هستند.

با توجه به اینکه در سایت ایبو دو روش تبدیل قرار داده شده می بایست ابتدا نوع فایل خود را تشخیص داده و با توجه به نوع فایل روش تبدیل مورد نظر خود را انجام دهیم.البته با یکبار پرداخت میتوان هر دو روش تبدیل را امتحان نمود. در ادامه تفاوت دو روش اول و دوم سایت ایبو را ارائه خواهیم داد ( این توضیحات در صفحه راهنما نیز قرار دارد ) :

روش اول :

این روش مخصوص فایلهای PDF متنی میباشد.منظور از متنی اینست که حروف و کلمات درون فایل قابل انتخاب میباشند و در صورت زوم و بزرگنمایی در فایل کیفیت حروف کاهش نمی یابد ( به تصویر زیر توجه کنید ) :

نمونه نوع فایل روش اول

نمونه فایل PDF قابل تبدیل با روش اول

همانطور که در تصویر مشخص است میبینید که در فایلهای پی دی اف متنی میتوان بخشی از متن را انتخاب کرد و در صورت زوم رو حرف کیفیت کاهش نمیباشد. در صورتی که فایل شما این خصوصیات را دارد میتوان گفت فایل شما نوع اول بوده و در سایت با روش اول تبدیل میشود.

روش دوم :

در این روش بر خلاف روش اول تصاویر اسکن شده و عکس گرفته تبدیل می شوند. البته فایل پی دی اف متنی هم تبدیل میشود؛ به این شکل که ابتدا PDF به عکس تبدیل شده و سپس به متن تبدیل میشوند.

دقت کنید که در روش دوم جداول و تصاویری که در عکس یا فایل پی دی اف هستند در فایل وردی که سایت به کاربر میدهد ذخیره نمیشود یعنی کل فایل به متن تبدیل میشوند.

در تصویر زیر میتوانید نمونه ای از فایل نوع دوم را مشاهده کنید :

نمونه فایل نوع دوم

نمونه فایل PDF قابل تبدیل با روش دوم

همانطور که میبینید کیفیت متن وقتی بر روی آن زوم شد کاهش یافت.این نشان میدهد که این فایل کتاب اسکن شده با اسکنر یا عکس گرفته شده با دوربین یا موبایل میباشد.

جهت شروع تبدیل در سایت یک فایل PDF جهت تبدیل انتخاب شده که متن آن قابل انتخاب بوده ولی وقتی آنرا کپی و پیست میکنیم خروجی آن نامفهوم میباشد.

ابتدا از طریق لینک زیر وارد سایت شوید :

https://www.eBoo.ir

با استفاده از دکمه قرمز وسط صفحه فایل خود را انتخاب کرده و منتظر تمام شدن آپلود فایل باشید.پس از آپلود طبق تصویر سه دکمه زیر نمایش داده میشود :

سایت تبدیل pdf به word

  • حذف : جهت حذف فایل انتخاب شده
  • آزمایش : توسط این دکمه میتوانید حدود ۵ خط اول متن موجود در فایل خود را مشاهده کرده و از عملکرد سایت مطمئن شوید. ( تبدیل هم با روش اول و هم با روش دوم ممکن میباشد ) در مرحله آزمایش جداول، تصاویر نمایش داده نمیشود و در پایان و بعد از مرحله پرداخت فایل کامل با جدول و تصاویر برای دانلود به کاربر داده میشود.این قسمت فقط جهت آزمایش عملکرد سامانه میباشد.
  • تعیین صفحات : از طریق این دکمه میتوانید در صورتی که فقط صفحات خاصی از فایل خود را میخواهید انتخاب کنید و مبلغ آنرا پرداخت کنید. در صورتی که فایل شما ۱ صفحه باشد یا فقط یک صفحه از فایل خود را بخواهید سایت بطور رایگان و بدون نیاز به پرداخت عملیات تبدیل را انجام خواهد داد. برای مثال در صورتی که از صفحه ۱۲ تا ۱۸ و از صفحه ۳۴ تا ۴۶ فایل خود را نیاز دارید و میخواهید فقط همین صفحات را پرداخت و تبدیل نمایید در قسمت پرداخت بصورت زیر عمل کنید :

۱۲-۱۸,۳۴-۴۶

برای تعیین از صفحه تا صفحه دیگر از خط تیر ( – ) و برای معرفی بازه صفحه جدید از جداکننده ( , ) استفاده کنید.

برای شروع تبدیل روی دکمه سبز رنگ تبدیل کلیک کرده و مراحل عضویت یا ورود را انجام دهید.

عضویت در سایت تبدیل pdf به ورد

دقت کنید در صورتی که پیامک حاوی کد فعالسازی به موبایل شما ارسال نشد از قطع نبودن پیامک های تبلیغاتی تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنید.همچنین میتوانید برای مشاهده کد فعالسازی خود به ایمیل وارد شده نیز مراجعه کنید.

پس از عضویت/ورود وارد صفحه پرداخت می شوید. در این صفحه مبلغ پرداختی شما به همراه جزییات نمایش داده می شود.

پرداخت فاکتور تبدیل پی دی اف

در صورت داشتن کد تخفیف میتوانید آنرا وارد کرده و بر روی دکمه بررسی کد کلیک کنید و از تخفیف برخوردار شوید. همچنین در صورت داشتن اعتبار کاربری میتوانید بدون نیاز به پرداخت و با استفاده از اعتبار خود بدون درگاه بانک پرداخت را انجام دهید ( افزایش اعتبار از طریق پنل کاربری امکانپذیر میباشد تا کاربران قادر باشند در دفعات دیگر بدون کارت بانکی و تنها با یکبار افزایش اعتبار به مرور زمان از آن استفاده کنند ).

پس از پرداخت وارد صفحه تبدیل می شوید . در صفحه تبدیل با توجه به نوع فایل خود تبدیل را آغاز کرده و صبر کنید.

تبدیل آنلاین pdf

پس تبدیل میتوانید فایل خود را بصورت تبدیل شده دانلود نمایید. توجه کنید که فایل پایانی را در نرم افزار Word ( پیشنهادی : نسخه های ۲۰۱۰ به بالا ) باز کنید.

دانلود فایل تبدیل شده pdf

نمونه خروجی فایل پی دی اف تبدیل شده :

نمونه تبدیل شده فایل PDF

در صورت بروز خطا یا مشکل میتوانید از چهار طریق زیر با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید :

  1. ایمیل : Support@eboo.ir
  2. کانال و پشتیبانی تلگرام : @eboogroup
  3. ایجاد تیکت در پنل کاربری
  4. چت پشتیبانی در پایین صفحه

یک دیدگاه برای “تبدیل PDF به Word”

  1. rohollah گفت:

    جالب و کاربردی بود.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *