یکشنبه، 20 شهریور 01 - 02:14
تحریم گوگل پلی

تحریریه ایبو: چند روزی است که نصب برنامه از گوگل پلی به مشکلات جدیدی برخورده است. به نظر می رسد تحریم های جدیدی…

تحریریه ایبو: چند روزی است که نصب برنامه از گوگل پلی به مشکلات جدیدی برخورده است. به نظر می رسد تحریم های جدیدی در راه است. به نظر می رسد که باید تحریم های جدید گوگل را به نگرانی های طرح صیانت اضافه کنیم. سوال پرتکرار این روزها: علت نصب نشدن برنامه ها در گوگل پلی چیست؟

علت تحریم جدید گوگل پلی برای ایرانیان

گوگل‌پلی کاربران ایرانی را از طریق آی‌پی شناسایی می کند و اجازه نصب اپلیکیشن را به آنها نمی دهد. این مشکل قبلا با clear data و استفاده از یک تحریم شکن حل می شد اما به نظر دیگر کارساز نیست.

در هنگام نصب برنامه‌ها با پیغام “Couldn’t complete your purchase” مواجه می‌شوند. در ادامه این پیغام خطا نوشته شده است که “That item isn’t available for purchase in your region”. این پیغام به این معناست که امکان تکمیل فرایند خرید برنامه در منطقه‌ای که شما زندگی می‌کنید وجود ندارد.

دورزدن تحریم گوگل

قبلا از IP کاربران متوجه ایرانی یا اروپایی بودن آن‌ها می‌شد، اما به تازگی در مقاله‌ای که منتشر کرده، نوشته برای هدفمند کردن سیستم‌های تبلیغاتی خود این روش جدید را اعمال کرده است.

بیش از ۸۰ درصد درآمد گوگل از تبلیغات است. زمانی که کاربران ایرانی برای استفاده از سرویس‌های گوگل از VPN استفاده می‌کنند و موقعیت جغرافیایی نامعتبر دارند، این سرویس دهندگان گوگل را با اختلاف درآمدزایی و ضرر و زیان ناشی از آن مواجه می‌کنند. بر این اساس گوگل در حال قطع سرویس به کاربرانی است که موقعیت جغرافیایی آنها مشخص نیست.

چه کشورهایی شامل این تحریم هستند؟

کشورهایی که بیشترین استفاده از فیلترشکن را دارند در جمله لیست تحریم گوگل قرار دارند.

این کشورها شامل:

ایران

کوبا

روسیه

چین

سوریه

راه حل تحریم گوگل چیست؟

۱- استفاده از ابزارهای داخلی

مایکت و بازار ابزارهای نسبتا امنی برای جایگذینی فروشگاه گوگل هستند. در این دو فروشگاه می توانید برنامه های مورد نیاز خود را دانلود و بروز رسانی کنید.

۲- ثبت کارت اعتباری

خطاهای دریافتی در هنگام دانلود یا بروزرسانی برنامه ها حتی برای ابزارهای رایگان نیز می باشد. کاربران می توانند از سایت های مختلفی چون ایرانی کارت اقدام به تهیه کارت های visa و یا credit کنند و با ثبت آن در فروشگاه گوگل این خطا را برطرف سازند.

۳- ثبت ایمیلی جدید با IP ثابت در Google Play

به صورت کامل فروشگاه گوگل خود را clear data کرده و حتی ایمیل خود را از آن پاک کنید. ایمیلی جدید برای استفاده از این بازار ساخته و با استفاده از فیلترشکن و یا ابزارهایی به صورت ثابت از یک منطقه خارجی استفاده کنید.

این راه حل های پیشنهادی به صورت تجربی بوده و ممکن است در برخی از شرایط نتواند خطا را برطرف سازد.

برخی از کارمندان گوگل از طریق «کلاب هاوس» درباره این مشکل بیان کردند: آنها گفتند علت تحریم برخی از نرم‌افزارها مانند سرویس‌های آنالیتیکس، استفاده از بلک‌لیست مشترک است، اینکه گوگل برای سرویس‌های مالی یا تبلیغاتی خود یک «بلک لیست» تهیه کرده که ممکن است برای سرویس‌های دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد. این کارمندان ایرانی گوگل گفتند تلاش می‌کنند تحریم سرویس‌هایی که طبق قوانین آمریکا مشکلی برای ارائه خدمات به ایرانی‌ها ندارند، رفع شود.

امیدوار هستیم هرچه که در پیش رو است، به نفع مردم باشد.

ایبو؛ ذخیره هوشمند زمان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *