چهارشنبه، 01 تیر 01 - 05:05
سایت های دانلود رایگان

اکثر پژوهشگران و دانشجویان به دنبال سایت های معتبر و البته رایگان برای جستجوی مقالات به روز و مرتبط با خود میگردند. در…

اکثر پژوهشگران و دانشجویان به دنبال سایت های معتبر و البته رایگان برای جستجوی مقالات به روز و مرتبط با خود میگردند. در این مقاله قصد داریم به معرفی چند نمونه از این سایت ها می پردازیم. اکثر این سایت ها رایگان بوده و برخی از آن ها نیز، نیاز به خرید اشتراک دارند.

سایت‌های دانلود مقالات فارسی

سایت های بسیار زیادی برای دانلود مقاله ها، پایان نامه ها و ژورنال های داخلی و خارجی در کشور وجود دارد که در ادامه چند نمونه از آن ها را معرفی خواهیم کرد.

مقاله نویسی

پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی(SID)

سایتی رایگان برای دانلود مقالات تمامی رشته‌ها است. کافیست موضوع موردنظرتان را وارد و مقالات مرتبط را دانلود کنید. دسته بندی موضوعی خوب یکی از برتری های این وب سایت نسبت به رقیبان خود می باشد.

آدرس سایت: SID.IR

پرتال جامع علوم انسانی

این وب سایت،به صورت تخصصی برای دانشجویان علوم انسانی کاربرد دارد. استفاده از این وبسایت و دسته بندی آن آسان می باشد. دانلود مقالات از پرتال جامع علوم انسانی رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه و یا عضویت ندارد و طیف گسترده موضوعات مرتبط با علوم انسانی را در برمی گیرد. در میان ۳۰۰ هزار داده علمی ثبت شده در این پرتال، بیش از ۲۹۰ هزار داده گزینه نمایش «تمام متن» را دارند. از جمله این موضوعات می‌توان به تربیت بدنی، تاریخ، ادبیات و علوم سیاسی و… اشاره کرد.

آدرس سایت: ensani.ir

سیویلیکا یا مرجع دانش(sivilica)

سیویلیکا یک وبسایت خصوصی برای پوشش همایش‌ها و کنفرانس‌های داخل کشور به صورت مقاله است. مقالات این پایگاه، در چهار دسته علوم فیزیکی و مهندسی،علوم اجتماعی، علوم زیستی و علوم سلامت تقسیم‌بندی می‌شود. این وبسایت، دسترسی به مقالات کنفرانس‌های کشور برای بیش از ۱۰۰ مرکز دانشگاهی و علمی کشور را ممکن کرده است. همچنین در بردارنده‌ی بیش از ۵۰ هزار مقاله تخصصی با قابلیت نمایش «تمام متن» است.

آدرس سایت: sivilica.com

سایت مگیران

این سایت بیشتر از ۳۰۰۰ عنوان مقاله و مجله تخصصی را گردآوری کرده‌است. اطلاعات، فهرست مندرجات و متن بسیاری از این مقالات در دسترس کاربران مگیران است. بسیاری از خدمات مگیران به صورت رایگان است .با این حال، دسترسی به متن مقالات و برخی خدمات تکمیلی به پرداخت حق اشتراک سالانه نیاز دارد.

آدرس سایت: magiran.com

تمامی مقالاتی که در این سایت ها دانلود می شوند به صورت PDF بوده و می بایست با نرم افزار تبدیل عکس و پی دی اف به word ایبو ، بدون بهم ریختگی آنها را به متن تبدیل کرد.

پست پیشنهادی: 

 

سایت‌های دانلود خارجی

امروزه زبان انگلیسی، زبان علم است و دسترسی به منابع و مقالات این زبان، نیاز بسیاری از دانشجویان است. دانشجویان سایر زبان‌های خارجی نیز ممکن است برای جستجوی مقالات به شناخت منابع معتبر نیاز داشته باشند. در ادامه تعدادی از پایگاه‌ها و موتور‌های جستجوی مقالات خارجی را به اختصار معرفی می‌کنیم.

گوگل اسکالر

گوگل اسکالر، معروف‌ترین موتور‌ جستجوی مقالات علمی که از خدمات مستقیم گوگل است. مقالات کامل و جامعی در این پایگاه قابل دانلود هستند.

آدرس سایت: scholar.google.com

پاب مد(PubMed)

وب سایتی تخصصی دانلود مقاله برای دانشجویان علوم‌پزشکی است که مقالات بسیار زیادی را در این زمینه در برگرفته است.

آدرس سایت: pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

اشپیرینگر(Springer) 

اشپیرینگر، در زمینه های مختلف فنی و مهندسی، پزشکی و علوم اجتماعی فعالیت می کند. این نشریه آلمانی، بزرگترین ناشر کتاب دنیا و دومین ناشر بزرگ مجلات علمی با حدود ۱۲ میلیون است.

آدرس سایت: springer.com

ساینس‌دایرکت(Science Direct)

از معتبرترین بانک‌های اطلاعاتی است که مقالات رشته‌ها و گرایش‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد.

آدرس سایت: sciencedirect.com

اسکوپوس(Scopus)

اسکوپوس، موتور جستجوی با بیش از ۵۷ میلیون مقاله ثبت شده‌ است. استفاده محدود از این وبسایت نیز رایگان می باشد ولی برای دسترسی نامحدود به منابع آن، می بایست حساب ویژه و پولی فعال کرد.

آدرس سایت: Scopus.com

ساینس‌هاب 

ساینس‌هاب (sci-hub) یکی دیگر از سایت‌های معتبر دانلود مقالات خارجی  است. هدف و شعار معروف این پایگاه اطلاعاتی «مانع‌زدایی از مسیر علم»  است. ساینس هاب در این راستا بیش از ۸۵ میلیون پژوهش را با تمامی موضوعات در پایگاه خود گردآورده‌است.

آدرس سایت: sci-hub.com

 

در این میان سایت های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که اکثریت آنها نیاز به فعالسازی اشتراک ویژه و پرداخت سالانه و ماهانه می باشد.

 

2 دیدگاه برای “۱۰ سایت دانلود رایگان مقاله معتبر و رسمی”

  1. نازنین گفت:

    واقعا برنامه بی نظیر و عالی هستش کمال تشکر رو از شما دارم

    1. واحد فناوری گفت:

      خوشحالیم از اینکه تونستیم گره ای از کار شما باز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *