اخبار 1097

پنجشنبه، 18 فروردین 01 - 12:03
دوره آموزشی سربازی

تحریریه ایبو: مدت زمان دوره آموزشی سربازی که به علت کرونا به ۳۰ روز کاهش پیدا کرده بود، با توجه به بازگشایی سراسری…

تحریریه ایبو: مدت زمان دوره آموزشی سربازی که به علت کرونا به ۳۰ روز کاهش پیدا کرده بود، با توجه به بازگشایی سراسری تمامی ارگان ها به دلیل واکسیناسیون سراسری، دوباره افزایش و به مدت زمان گذشته ۴۵ روزه بازگشت. مدت زمان کل سربازی چندی پیش به ۲۴ ماه افزایش پیدا کرده است.

دوران آموزشی هر سرباز، مهمترین و خاطره انگیز ترین دوره‌ای است که در پادگان‌های آموزشی و مراکز خدمت سربازی برگزار می شود. هدف از آن ارائه آموزش‌هایی از قبیل اسلحه‌شناسی، تیراندازی، رژه، مسیریابی در شب و روز و از همه مهمتر نظم پذیری می باشد. اصول و قواعدی که یکی از بخش‌های خدمت نظام وظیفه را به خود اختصاص داده و همه مشمولان باید این دوره را بگذرانند. چه امریه داشته و چه عازم خدمت در پادگان باشند.

حداقل حقوق هر سرباز چقدر است؟

میانگین حقوق سربازان از یک میلیون و پانصد هزار تومان در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بوده است. این عدد به یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

سردارمهری بیان کرد: درحال حاضر حداقل حقوق پرداختی به سربازانی که در مناطق عادی خدمت می کنند یک میلیون و دویست و نود و پنج هزار تومان و حداکثر حقوق آنان در مناطق عملیاتی مبلغ چهار میلیون و پانصد هزار تومان است.

این مقام ارشد انتظامی اظهارکرد: امیدواریم با تصویب نهایی حقوق سربازان وظیفه در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی دولت، ان شاءالله در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش میانگین حقوق کارکنان وظیفه به مبلغ حدود سه میلیون و سیصد هزار تومان باشیم.

به نظر شما این میزان حقوق برای سربازی کافیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *