چهارشنبه، 25 اسفند 00 - 06:02
ثبت پلاک سفر نوروزی

تحریریه ایبو؛ از ابتدای اسفند ماه در تمامی خبرگزاری ها ، اعلام شده بود کسانی که قصد سفر در کشور را دارند، می…

تحریریه ایبو؛ از ابتدای اسفند ماه در تمامی خبرگزاری ها ، اعلام شده بود کسانی که قصد سفر در کشور را دارند، می بایست در سامانه ایران من ثبت نام کرده باشند و پلاک خود را در این سامانه ثبت کرده باشند.

 این در حالی است که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است که نیازی به ثبت خودرو در هیچ سامانه‌ای نیست!

همچنین اعلام شده بود که پلاک خودروهایی که در سامانه ثبت نام نکرده باشند و حداقل دو دوز واکسن نزده باشند، مشمول ۱۰ میلیون ریال جریمه خواهند شد.

ثبت پلاک نوروز

بالاخره باید برای سفر در نوروز ۱۴۰۱، ثبت پلاک خودرو لازم است یا خیر؟

این تناقضاتی که در گفته های اعضای ستاد مقابله با کرونا در مورد مسافرت وجود داشت از ابتدای اسفند ماه آغاز شده تا به امروز ادامه دار بوده است. در نهایت علیرضا زالی، فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جلسه هماهنگی کرونا در مورد سفرات نوروز اعلام کرد:

نیازی به ثبت پلاک در هیچ سامانه ای نیست!

تمامی پلاک های مسافرین نوروزی، به صورت خودکار از طریق دوربین ها از کد ملی صاحبین پلاک ها استعلام گرفته خواهد شد و اگر افراد دوز دوم و سوم واکس های خود را زده باشند، مشکلی برای مسافرت در جاده های کشوری نخواهند داشت.

به گفته زالی؛ حتی ممکن است نیازی به تزریق دز دوم و سوم واکسن هم نباشد. اگر افراد تست منفیPCR هم داشته باشند، برای سفر و تردد مشکلی ندارند.

حتی آن دسته از افرادی که دوز دوم و سوم واکس خود را هم نزده باشند، در زمان جریمه شدن در ایام عید، با در دست داشتن PCR منفی و مراجعه با نزدیک ترین اداره راهنمایی و رانندگی می توانند جریمه اعلام شده را حذف کنند.

این تصمیم نهایی سازمان مقابله با کرونا در کشور می باشد که به استحضار شما رسانده ایم.

به امید سفری کم خطر و پر از شادی برای هموطنان عزیز کشورمان.

گروه فنی مهندسی ایبو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *