چهارشنبه، 11 اسفند 00 - 11:40
mwc 2022

تحریریه ایبو: کنگره جهانی موبایل (MWC) در روز دوشنبه (۹ اسفند) کار خود را در شهر بارسلون آغاز می‌کند و اختتامیه‌ی آن پنجشنبه…

تحریریه ایبو: کنگره جهانی موبایل (MWC) در روز دوشنبه (۹ اسفند) کار خود را در شهر بارسلون آغاز می‌کند و اختتامیه‌ی آن پنجشنبه (۱۲ اسفند) برگزار می‌شود. همانطور که احتمالا می‌دانید، رویداد MWC بزرگ‌ترین نمایشگاه مربوط به گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. طی چند سال گذشته در این نمایشگاه شرکت‌های زیادی از پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه‌ی فناوری ۵G و گوشی‌های تاشو رونمایی کرده‌اند. اما در کنار این حوزه، برخی شرکت‌ها معمولا لپ‌تاپ‌ها و ساعت‌های هوشمند را هم معرفی می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ این نمایشگاه به دلیل بحران کرونا برگزار نشد و در سال ۲۰۲۱ هم شاهد رونمایی‌های جذابی نبودیم. اما در MWC 2022 شمار قابل توجهی از شرکت‌ها حضور دارند و در ادامه با توجه به خبرهای منتشر شده، انتظارات خود را از این رویداد مطرح می‌کنیم.

رونمایی سامسونگ از یک لپ‌تاپ

برخی شرکت‌ها یک روز قبل از آغاز نمایشگاه MWC محصولات خود را معرفی می‌کنند و سامسونگ هم مدتی قبل اعلام کرد که ۸ اسفند شاهد رویداد جدید این شرکت بوده ایم. این شرکت تا چند سال قبل گوشی‌های پرچم‌دار خود را در نمایشگاه MWC رونمایی می‌کرد اما در چند سال اخیر این کار را هفته‌ها قبل از آغاز به کار نمایشگاه انجام می‌دهد.

گلکسی بوک 2

با توجه به اینکه حالا گوشی‌های سری S22 راهی بازار شده‌اند، برخی منابع از معرفی لپ‌تاپ گلکسی بوک در مراسم فردا خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانیم: . تصمیمات بحث برانگیز اپل طی چند سال اخیر

رونمایی لپ‌تاپ‌های دیگر شرکت‌ها

همان‌طور که گفتیم در این نمایشگاه شرکت‌ها فقط به تکنولوژی‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند نمی‌پردازند و از محصولاتی مانند لپ‌تاپ‌ها هم رونمایی می‌شود. با وجود اینکه بیشتر لپ‌تاپ‌های مهم در نمایشگاه CES ارائه می‌شوند، اما در رویداد MWC هم همواره حداقل شاهد رونمایی از چند لپ‌تاپ جدید هستیم. طبق گزارش‌های منتشر شده، شرکت‌هایی مانند لنوو از چند لپ‌تاپ جدید رونمایی می‌کنند و همچنین باید به احتمال رونمایی از نسل جدید میت‌بوک شرکت هواوی هم اشاره کنیم.

نمایشگاه MWC

معرفی گوشی‌های جدید شرکت‌های چینی

به نظر می‌رسد در نمایشگاه MWC 2022 چند شرکت چینی، از جمله TCL و اوپو، جدیدترین گوشی‌های خود را رونمایی می‌کنند. هواوی هم گویا قصد دارد تعدادی گوشی مبتنی بر سیستم‌عامل اختصاصی هارمونی را معرفی کند. در ضمن با توجه به اینکه برخی شرکت‌ها به رونمایی گوشی‌های تاشو در نمایشگاه MWC علاقه‌ی زیادی دارند، ممکن است در این رویداد جانشین گوشی تاشوی هواوی میت ایکس ۲ را ببینیم.

احتمال معرفی گوگل پیکسل ۶a

مدتی قبل رندرهای گوشی‌های سری پیکسل ۷ لو رفت و اگرچه قرار نیست این گوشی‌ها در آینده‌ی نزدیک معرفی شوند. اما یکی از افشاگران مدعی شده که احتمالا رونمایی از پیکسل ۶a در نمایشگاه MWC وجود دارد که البته به احتمال زیاد این شایعه به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

ورود نوکیا به حوزه‌ی ۶G

بسیاری از کاربران با شنیدن نام نوکیا یاد گوشی‌های این شرکت می‌افتند. اما واقعیت این است که نوکیا یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی مخابرات محسوب می‌شود که بعد از خروج از بازار موبایل، توجه بیشتری به این حوزه نشان داده است. در این میان، گفته می‌شود مدیران این شرکت قصد دارند در نمایشگاه MWC از پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه‌ی فناوری ۶G رونمایی کنند.

منبع: The Verge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *