یکشنبه، 14 آذر 00 - 12:51
پرکاربردترین اموجی 2021

تحریریه ایبو : طی دوسال اخیر با وجود همه گیری ویروس کرونا ، شبکه های اجتماعی ، طرفداران بیشتری پیدا کرده اند و…

تحریریه ایبو : طی دوسال اخیر با وجود همه گیری ویروس کرونا ، شبکه های اجتماعی ، طرفداران بیشتری پیدا کرده اند و کاربران زمان بیشتری از روز خود را در شبکه های اجتماعی مختلف میگذرانند . این شبکه های اجتماعی ، با وجود تفاوت های ساختاری زیادی که با هم دارند ، در یک موضوع مشترک می باشند : ایموجی ها و شکلک ها

ایموجی‌ها در شبکه‌های اجتماعی اکنون تبدیل به نمادهایی برای بیان احساسات و همچنین برخی مفاهیم تبدیل شده‌اند.

بسیاری از کاربران به جای اینکه از متن برای واکنش نشان دادن به یک محتوا یا پیام استفاده کنند، اکنون از شکلک‌ها برای این کار استفاده می‌کنند. به این ترتیب، در زمان و شارژ دیوایس‌های خود صرفه جویی می‌کنند، در عین حال منظور خود را هم می‌رسانند. پس تعجبی ندارد که استفاده از ایموجی‌ها در میان کاربران افزایش یابد.

براساس داده‌های کنسرسیوم یونیکد (سازمانی که استانداردها را برای متون دیجیتال تعیین می‌کند) ۹ مورد از ۱۰ ایموجی پرکاربرد در سال ۲۰۱۹ همچنان در میان ۱۰ایموجی برتر سال۲۰۲۱ قرار گرفته‌اند. این کنسرسیوم اطلاعات مربوط به این موضوع را آخرین بار در سال۲۰۱۹ منتشر کرد. شکلک «قلب قرمز» در جایگاه شماره ۲و شکلک «اشک شوق» در رتبه اول قرار گرفت، هرچند نسل Z آنها را جذاب نمی‌داند. این در حالی است که ایموجی ۲قلب که در سال۲۰۱۹ در رتبه هفتم قرار داشت، امسال نتوانست بین ۱۰رتبه برتر قرار بگیرد.

برای افرادی که در مورد ایموجی‌ها مطالعه می‌کنند و آنها را می‌سازند، استفاده زیاد کاربران از «اشک‌ شوق» که به‌عنوان ایموجی «خنده و گریه» هم شناخته می‌شود، چندان جای تعجب ندارد.جنیفر دانیل، رئیس کمیته فرعی ایموجی یونیکد و مدیر بخش خلاق گوگل، با اشاره به اینکه بعضی از ایموجی‌ها برای نسل جدید یا همان نسل Z جذاب نیست، می‌گوید: «این بخشی از تجربه نوجوانی است که حس یک خرده‌فرهنگ را برای آنها ایجاد می‌کند.»

دانیل همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که یک «طیف» خنده وجود دارد که می‌توان آن را با متن توصیف کرد. در عین حال که خنده خفیف وجود دارد، خنده تصدیق هم وجود دارد که فقط نشانگر همدلی است. استفاده از ایموجی‌ها، مانند صورت جمجمه (به معنی من مُردم) یا «اشک شوق» می‌تواند به نشان دادن این طیف کمک کند.
با این حال، در یک پلتفرم خاص ممکن است این موضوع تاحدودی متفاوت باشد.

اموجی ها

براساس داده‌های به‌دست‌آمده از توییتر، ایموجی «اشک‌ شوق» پرکاربردترین شکلک‌ سال۲۰۲۰ بود، اما امسال این ایموجی در همین پلتفرم به رتبه۲ رسید و شکلک گریان جای آن را گرفت. «اشک شوق» شاهد کاهش استفاده ۲۳درصدی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ بود. این در حالی است که ۱۰ایموجی برتر در مجموعه داده یونیکد که پلتفرم‌ها و برنامه‌های متعدد را پوشش می‌دهند، نسبتاً ثابت ماندند.»

دانیل همچنین می‌گوید: «ما آن چیزی را که برای ارتباط و بیان احساسات یا حتی مفاهیم بسیار خاص نیاز داریم، اکنون در اختیار داریم. شما لزوماً به ایموجی کووید یا ایموجی واکسیناسیون نیاز ندارید، چراکه ایموجی عضله بازو، سرنگ و نوار چسب را دارید که از نظر معنایی همان مفهوم را منتقل می‌کند.»

ایموجی سرنگ امسال از نظر استفاده کلی به رتبه۱۹۳ رسید، درحالی‌که در سال۲۰۱۹ در رتبه۲۸۲ قرار داشت. همچنین ایموجی میکروب هم از رتبه۱۰۸۶ در سال۲۰۱۹ به رتبه۴۷۷ در سال۲۰۲۱ رسید.

لیست این اموجی ها در زیر مشاهده میکنید :

اموجی های 2021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *