سه شنبه، 20 خرداد 99 - 01:40

گاهی اوقات ممکن است به یک دست نوشته و یا سند تایپی بر بخورید که بخواهید یک نسخه دیجیتالی از آن را در…

گاهی اوقات ممکن است به یک دست نوشته و یا سند تایپی بر بخورید که بخواهید یک نسخه دیجیتالی از آن را در اختیار داشته باشید، اولین راهی که به ذهنتان می‌رسد تایپ آن توسط اپراتور است که این خود کار زمانبری است، اما فناوری OCR به شما این امکان را می‌دهد که صفحات حاوی متنی که اسکن کرده‌اید را از فرمت عکس به متن تبدیل کنید. در اینجا شما را بیشتر با این فناوری آشنا می کنیم، با ما همراه باشید:

OCR چیست؟

OCR که کوچک شده عبارت Optical Character Reader است، تکنولوژی است که به شما این امکان را می‌دهد تا صفحات حاوی متنی که اسکن کرده‌اید را از فرمت عکس به متن تبدیل کنید. دانشجویان، مترجمان و… که مقالات و متون مختلفی را اسکن می‌کنند، به راحتی می‌توانند با تبدیل این فایل‌ها به متن از تایپ مجدد آنها رها شوند. این فناوری به شما امکان آن را می دهد که انواع مختلف اسناد، فایل‌های PDF یا تصاویر گرفته شده را به داده های قابل ویرایش و جست‌وجو تبدیل نمود. تصور کنید که شما یک فایل عکس از محتوای یک مقاله دارید و می‌خواهید آن را به تبدیل کنید. برای انجام این کار یا باید محتوای آن را خودتان تایپ نمایید و یا اینکه از فناوری OCR استفاده نمایید.

کاربرد او سی ار

از OCR در ابتدا برای شناسایی ارقام و حروف در اسناد چاپی استفاده می‌شد و کم کم استفاده از آن به عنوان نرم‌افزاری که اسناد چاپی را به فایل با قابلیت ویرایش تبدیل می‌کرد رواج یافت. امروزه از OCR به طور کلی برای تبدیل هر نوع عکس و یا تصویری که دارای حروف و شماره می‌باشد به فایل متنی قابل ویرایش استفاده می‌شود. حتی می‌توان از OCR در دوربین‌های سرعت سنج جاده‌ای برای اندازه‌گیری سرعت خودروها نیز استفاده کرد.

انواع OCR

فناوری OCR به دو نوع تایپی و دست نویس تقسیم می‌شود؛ یعنی یا باید یک متن که از قبل تایپ شده (مانند مجله، کتاب، روزنامه و یا …) را وارد رایانه کنیم، یا متون دست نویس را.

متون دست نویس نیز به دو دسته «گسسته» و «پیوسته» تقسیم می‌شوند: متون پیوسته متونی هستند که ما به طور روزانه آنها را می‌نویسیم مانند روزنوشته‌ها، خاطرات، نامه و … ، و اما متون گسسته متونی هستند که در آنها حروف جدا از هم نوشته می‌شوند، مانند فرم‌های اطلاعاتی که نام و نام خانوادگی خود را در آنها به صورت هر حرف داخل یک کادر می‌نویسیم.
بدیهی است که OCR متون گسسته، کار بسیار راحت تری نسبت به مدل پیوسته است.

کاربرد OCR

برخی از کاربردهای نرم افزارهای OCR را در زیر شرح می دهیم:

  1. استخراج اطلاعات کلیدی از اسناد
  2. امکان جستجو و ویرایش در خروجی فایل های OCR شده
  3. فریب سامانه های آنتی ربات مثل گوگل ری کپچا
  4. کمک به نابینایان
  5. کمک به بخش تحقیق و توسعه سازمانی
  6. استفاده در امور دانشجویی و مقاله

کاربرد OCR

مزایای تبدیل تصویر به متن چیست؟

فناوری تبدیل تصویر به متن دارای مزایای زیر است:

 – دسترسی ساده

اولین مزیتی که استفاده از OCR در اپلیکیشن‌ها دارد دسترسی ساده می‌باشد. کمپانی‌هایی که از این فناوری در اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کنند از این طریق دسترسی آسان به داده‌ها برای کاربران را ایجاد می‌کنند. زیرا با استفاده از فناوری OCR داده‌ها و اطلاعات موجود در اپلیکیشن قابلیت جست و جو خواهند داشت.

– صرفه جویی در زمان

بر خلاف روش‌های سنتی استفاده از OCR در اپلیکیشن‌ها سبب می‌شود تا در زمان کاربران صرفه جویی بسیاری شود. به همین دلیل استفاده از این فناوری تا حد زیادی تجربه کاربری را افزایش می‌دهد.

– بهبود ارائه خدمات به مشتریان

استفاده از OCR تا حد زیادی باعث بهبود روند ارائه خدمات به مشتریان می‌شود. زیرا مسئول پشتیبانی از مشتریان در کسب و کارها به کمک این فناوری می‌توانند به مشکلاتی که برای کاربران پیش آمده واقف شوند.

– قابلیت استفاده و تبادل اطلاعات

با کمک فناوری OCR می‌توان اسناد و اطلاعات را به راحتی ویرایش نمود. به این ترتیب به کمک این فناوری می‌توان هر فایل دیگری را به نسخه قابل ویرایش تبدیل نمود.

– افزایش کاربرد

با توجه به پتانسیل‌های فناوری OCR استفاده از آن در اپلیکیشن کسب و کارها باعث می‌شود تا کاربرد بیشتری داشته باشند و ویژگی‌های منحصر بفردی به آن‌ها اضافه شود.

 

 

امیدوار هستیم آموزش مفید واقع شده باشد .

پشتیبانی ایبو به چهار روش زیر فعال بوده و پاسخگوی اعتماد شما همراهان عزیز می باشد:

  1. چت پشتیبانی در پایین صفحه
  2. ایجاد تیکت از طریق بخش ارسال پیام در پنل کاربری
  3. شماره تلفن شرکت : ۰۱۱۳۲۲۵۰۲۸۹ ( پاسخگویی از ۸ الی ۱۸ در روزهای غیر تعطیل)
  4. ارتباط با پشتیبان اینستاگرامی ایبو ( ” https://www.instagram.com/eboo_group ” )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *