0 امتیاز
548 بازدید
در مطالب عمومی سخت افزار توسط

دو قاچاقچی قصد داشتند حدود ۲۵۶ قطعه CPU را از طریق بستن آنها به بدن خود از مرز رد کنند. اما متاسفانه در گمرک و با تفتیش بدنی این قطعات کشف شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی ایبو، به دلیل کمبود جهانی CPU اکنون این پردازنده ها ارزش بالایی دارند. به همین دلیل دو قاچاقچی قصد داشتند صدها تعداد از این پردازنده ها را در روشی عجیب از مرز رد کنند.

مقامات گمرک هنگ کنگ در تاریخ ۱۶ ژوئن هنگامی که مشغول بازرسی یک کامیون بودند متوجه رفتارهای مشکوک راننده و کمک راننده شدند. پس از بررسی بار کامیون چیز مشکوکی به دست نیامد. اما با تفتیش بدنی آنها متوجه چیز عجیبی شدند. این دو فرد حدود ۲۵۶ واحد پردازنده از مدل‌های Intel Core i7-10700 و Core i9-10900K اینتل را با کمک سلفون به بدن خود چسبانده بودند و قصد قاچاق آنها را داشتند.

به نظر می رسد دستیابی به بهترین پردازنده های بازار از طریق قاچاق به یک امر عادی تبدیل شده باشد. زیرا قاچاقچیان دیگری در همین مسیر ۵۲ واحد تراشه اینتل را در قسمت صندلی راننده جاسازی کرده بودند که این بار نیز موفق به رد کردن آنها نشده و این محموله نیز کشف و ضبط شد. در ماجرای دیگری نیز گمرک هنگ کنگ 2200 پردازنده را که در یک کامیون کانتینر جاسازی شده بود کشف کردندن

 درین کامیون حدود ۶۳۰ دستگاه گوشی هوشمند و چند قلم دیگر از لوازم آرایشی نیز وجود داشته است. به خاطر کمبود جهانی تراشه ارزش سی پی یو ها بسیار افزایش یافت. این قطعات هم اکنون افزایش چشمگیری از نظر قیمت داشته و بسیاری از افراد برای دستیابی به آنها راه های مختلفی همچون قاچاق و پرداخت رشتوه های ۲۵۰۰ دلاری دست زده اند. بسیاری از شرکت های بزرگ نیز از تاثیر تعداد تراشه از جمله پردازنده های مرکزی، پردازنده های گرافیکی و سایر قطعات متاثر خواهند شد.

لطفا وارد شده یا عضو شوید تا بتوانید سوال بپرسید

210 سوال

146 پاسخ

28 دیدگاه

56,911 کاربر

...