–1 امتیاز
706 بازدید
در متفرقه توسط

همه ما دوست داریم تا خانه مان را بر اساس اصول زیباشناسی طراحی و چیدمان کنیم. اما این دکوراسیون باید با سلیقه ما مطابقت داشته باشد و نیازهای ما را از فضای خانه برآورده کند. به گونه ای که ثابت شده، سبک طراحی خانه نشان دهنده خصوصیات و شخصیت فرد است. 

انواع سبک های دکوراسیون داخلی براساس شخصیت فرد

* سبک دکوراسیون بوهمیان

به طور معمول افراد خوشبین، نوآور و دلسوز به سبک دکوراسیون بوهمیان گرایش دارند.
سبک بوهمیان که از آن در اصطلاح تحت عنوان بوهو نیز یاد می شود ، مختص افراد با روحی ملایم و دلسوز است. این دسته از افراد به فرهنگ های بومی، ساده زیستی علاقمند هستند و به راحتی عشق می ورزند.

* سبک دکوراسیون شبی شیک

اگر جزء افراد آرمانگرا، منعطف و خردمند هستید مطمئنا به سبک دکوراسیون شبی شیک گرایش خواهید داشت. این دسته از افراد بسیار شیک پسند هستند اما در عین حال به وسایل کهنه و قدیمی و حتی عتیقه جات علاقه خاصی نشان می دهند. محیط خانه آنها در عین شیک بودن همواره با فضای کهنه و قدیمی درآمیخته. شاید غیرعادی به نظر رسد اما کهنه و پرزرق و برق بودن از جمله مهم ترین ویژگی عناصر این سبک به حساب می آید.

* سبک معماری اکلکتیک یا ترکیبی

نوع دیگری از دکوراسیون داخلی بر اساس شخصیت فرد وجود دارد که به آن ترکیبی می گویند. این سبک اغلب برای افراد جسور، اجتماعی و خلاق مناسب است.

* سبک معماری کلبه ای

اگر فردی خوش اخلاق، حامی و آرمانگرا هستید میتوان گفت که سبک معماری کلبه ای شما را جذب می کند. در واقع چنین فضایی نیازمند حضور افراد خون گرم، مهربان و عاشق آزادی و راحت است. این دسته از افراد میهمانی های بسیار گرم و خودمانی در منزل به پا می کنند.

* سبک دکوراسیون باوهاوس

اگر بخواهیم موشکافی کنیم و دکوراسیون داخلی بر اساس شخصیت فرد سبک باوهاوس را شناسایی کنیم، مطمئنا به افرادی جستجوگر، خلاق و متفکر می رسیم. این دسته از افراد بسیار متفکر و خلاق هستند. به همین دلیل سبک باوهاوس برای آنها یک گزینه عالی است. این سبک بر جزئیاتی همچون ترکیب هنر و فناوری، ساده نگه داشتن طراحی ها، توجه به عملکرد و کاربردی بودن وسایل و فضا و استفاده از خلاقیت در طراحی فضا تاکید دارد.

* سبک دکوراسیون سنتی

سازمان یافته، وفادار و حامی. ویژگی هایی است که در افراد علاقمند به سبک دکوراسیون سنتی میتوان دریافت کرد. در این سبک از دکوراسیون داخلی شما با هیچ نوع خلاقیت و هیجانی روبرو نخواهید شد. حتی هیچ خبر غیرمنتظره ای ظهور پیدا نمی کند.

لطفا وارد شده یا عضو شوید تا بتوانید سوال بپرسید

210 سوال

146 پاسخ

28 دیدگاه

56,911 کاربر

...